Å være generalsekretær innebærer så mangt

Å være generalsekretær er å ha en jobb uten stillingsinstruks, uten arbeidskontrakt, uten noen egentlig arbeidsgiver og uten klare arbeidsoppgaver. Jeg har veldig fancy stillingstittel, men egentlig går jeg til et kontor hver dag og gjør ting jeg syns er fornuftig, og så gir jeg meg selv lønn for det en gang i måneden. Denne bloggen, for eksempel, er å regne som «jobb». Å sende brev til Paul Chaffey er også en sånn arbeidsoppgave jeg finner det fornuftig å pålegge meg selv. Og hvis jeg finner ut at jeg har lyst til å bake kake til et utvalg eller til sentralstyret (som jeg lurer meg selv til å tro at jeg av og til gjør), så er det også å regne som en arbeidsoppgave.

Det er faktisk mye mulig at jeg har verdens beste jobb, og da gjør det ikke så mye at det ikke finnes noen øvre grense for hvor mye jeg burde jobbe.

Postsending til Paul Chaffey - en av mange ymiste arbeidsoppgaver

Postsending til Paul Chaffey - klassisk generalsekretæroppgave

Stikkord: , ,

6 kommentar to “Å være generalsekretær innebærer så mangt”

  1. Remi Says:

    Og om generalsekretæren skulle finna på å baka kake til org.avdelinga til NTEU, så vil kanskje org.avdelinga tenkja at du smiskar, men at du gjer det på ein veldig ryddig og fin måte.

    Den førre generalsekretæren bakte alltid kake til oss.

  2. Kontoret i sjette etasje Says:

    Spiste du noe Stian hadde bakt? Jeg trodde du var lurere enn som så, Remi.

  3. Remi Says:

    No skal du ikkje hakka på Stian. Han gjorde så godt han kunne, ut frå magre føresetnader.

  4. Kontoret i sjette etasje Says:

    Sant 🙂

  5. Odin Omdal Hørthe Says:

    Eg stemmer for kake til IT-avdelingi!

  6. Odin Omdal Hørthe Says:

    Janne-Kristin, skrivar (det er generalsekretøs på litt finare mål) i NMU segjer me diverre ikkje hev omn (fattige, fattige Norsk Målungdom) so ho fær ikkje laga kake.

Legg igjen en kommentar

