Sommerleirminner #1

Det nærmer seg sommer og da nærmer det seg også Ungdom mot EUs årlige sommerleir. Vi lader opp til leir med mimring fra tidligere år, og først ut er det sentralstyremedlem og reisesekretær Kaur Grønlien  som forteller om et av sine mange minner.

Sommerleir, sommerleir, sommerleir. For mange av oss Ungdom mot EU geeker er sommerleiren årets største høydepunkt. Bursdag og julaften blir som grå hverdager i forhold til den årlige styrkeprøven. Fem dager med sol, sommer og supermaktmotstand pleier å ende i ekstrem utmattelse og sommerleirabstinenser. Abstinensene gir seg etter et par uker, men savnet etter sommerleir gir seg ikke før jeg tripper nervøst rundt på kontoret ett år seinere. Med sekken stappa med strandhåndkle, solkrem med solfaktor 65 og badebukse begir kremen av norsk nei-ungdom seg mot sommerleir.

Jeg har så mange gode sommerleirminner at det blir vanskelig å plukke ut ett. Hvert år fører med seg nye mennesker å bli kjent med, nye ting å lære, nye pranks man kan utsette sommerleiren for. Når det er sagt, vil jeg nok en gang legge til at det ikke var jeg som utløste brannalarmen kl. 04.00 på sommerleiren i 2008, til tross for at alle trudde det var meg. Nå skal det sies at slike ubehageligheter tilhører sjeldenhetene. Blir jeg likevel nødt til å trekke fram ett sommerleirminne som er blant topp tre, så blir det nok det strålende nattbadet i fjor.

– Kaur

Legg igjen en kommentar

