Sommerleirminne # 2

Denne gangen er det Lene sin tur til å fortelle om sitt beste sommerleirminne.

Mitt beste sommerleirminne er fra 2009.
Etter en særdeles varm formiddag i teltet hvor vi hadde lært masse om EUs økonomiske politikk og hvordan Euroen vil bli påvirket av finaskrisen var det tid for kreative verksteder.
Jeg ledet strikkeverkstedet som ble, overraskende nok, det mest populære verkstedet på sommerleiren. (Den knuste fotballverkstedet til Mats Kvaløy Bjørbekk, just mentioning;)
Under skyggen av det store tuntreet samlet over 30 ungdommer seg i et forsøk på å strikke sokker, skjerf, pannebånd, og grytekluter tilpasset bitte små dukker.

Følgende er et utdrag fra samtalen mellom 2 relativt barske nordlendinger, oversatt til bokmål:
Halvard: Steike så flink jeg er til å strikke! Sander, sjekk hvor langt jeg har kommet!»
Sander: «Hmmm, jeg har strikket mye lengre enn deg! Sjekk, min er jo sånn 5 ganger så lang som din»
Halvard: «Det har du ikke, du strikker jo for smalt, jeg strikker bredt!
Alle vet jo at det er bredden det kommer an på!»

Det kommer selvfølgelig til å være strikkeverksted på årets sommerleir også, jeg skal kjøpe inn mange flere strikkepinner og et større utvalg av garn og oppskrifter slik at alle kan strikke det de måtte ønske. Så om du kan strikke litt, har strikka en del, vil lage vennskapsbånd eller grytekluter; meld deg på sommerleiren til Ungdom mot EU i dag så er du sikra plass på årets høydepunkt!

– Lene 🙂

Legg igjen en kommentar

